Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Röda öron!

Av J P - 9 augusti 2008 19:58

Uppenbarligen ska man åka till klubben på lördagar om man vill träna mycket skott. Det var en hel hög med bilar vid skjutbanan och det sköts glatt. Enstaka skott och riktiga salvor när alla sköt på en gång. Vi parkerade en bit bort och närmade oss efter hand. Kuba var så gott som oberörd och tyckte det var bara var lattjo när de sköt, matte blev ju glad varje gång och hon fick godis. Leta godis i gräset var även det skoj mitt i smällandet. Svansen gick i ett. Visst lystrar hon till, men i dag blev hon inte alls låg utan mest förväntansfull verkade det som och travade vidare som om inget hade hänt i mellan pangandet.


Innan vi skulle åka hem satt vi vid bilen och hade en liten mysstund. Jag tog en kik i hennes öron som jag gör var och varannan dag då Loke är ett riktigt öronbarn och har öroninflamation stup i kvarten. Då såg jag att Kuba är röd och lite svullen, framför allt i ena örat. Är det därför som hon helt plötsligt har börjat tycka skott är obehagligt, har hon ont i öronen? Ja det går ju inte att veta förstås men det skulle kunna vara en förklaring på mysteriet. Nu blir det Epi-Otic från apoteket och blir det inte bättre av det så får vi gå till veterinären.

 
 
Ingen bild

Lina

9 augusti 2008 21:38

Åh jag glömde koden så mitt tidigare inlägg försvann!
Det jag skrev var iallafall att det var skönt att höra om Kubas reaktion på skott! Sen kan ju helt klart öronen ha spelat en del i hennes reaktioner.

Nu ska jag fortsätta tjata med dig på msn istället ;-)

Kramar

 
Hanna

Hanna

10 augusti 2008 11:32

Det ska bli skoj att se dig igen i alla fall, även om det nu kanske bara blir några veckor. Och ja, det kommer kännas görkonstigt att du går i en anna klass...!!

Ha det nu så bra, så ses vi väl om en vecka då!

kramar

http://havskristall.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards