Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Plugghäst

Av J P - 28 september 2008 11:09

Här händer inte så mycket minsann. Jag har tenta i morgon och dugga på tisdag så jag sitter mest med näsan i böckerna. Det har inte blivit så mycket annat än en tur i skogen varje dag för att den röda ska få springa av sig och jag få rensa hjärnan. I söndags var vi visserligen och tränade sök och det var verkligen skönt att få tänka på något helt annat. Kubas juver har blivit svullna nu och skendräktigheten har gått in i en ny fas. I ett par veckor har hon varit lite...ja spökrädd nästan. Ja inte mycket men hon kan vråla till på...ja gud vet vad det är hon ser. Det märktes även i söket. De flesta skick gick riktigt bra, men på ett så sprang hon ut halvvägs, stannade och skällde. Tog in henne igen, sa vad jag tyckte om hennes fjanterier och skickade i gen. Samma sak! Uuut skrek jag och då sprang hon minsann ut så fint utan några som helst problem. Knäpphund!


Eftterson jag är så illa tvungen att fortsätta sitta med näsan i böckerna även idag så har husse tagit med sig Kuba på en dagsvandring. De ska gå en bit på Bohusleden har jag för mig och ska vara borta så gott som hela dan. Jag gissar att Kubiken kommer vara nöjd och belåten när de kommer hem :-)

 
 
Ingen bild

Lina

29 september 2008 17:53

Hoppas det har gått bra idag! Försökte ringa dig tidigare men kommer bara till telesvararen. Ring om du har tid och ork!

KRAMAR

 
Hanna

Hanna

29 september 2008 19:12

Hoppas tentan har gått bra! Vad är dugga?

kramar

http://havskristall.blogg.se

 
Karin

Karin

29 september 2008 19:44

Hoppas tentan inte var lika mördande som förutspått! Och hoppas att duggan funkar imorgon med!

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards