Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 14 september 2008

Av J P - 14 september 2008 16:01

Den här helgen har varit en riktig utehelg, och då menar jag inte på något hak i city utan ute i det fria. I fredags tog vi en tur runt Amundsön och vilken årstid det än är så är det alltid lika vackert där. Vi letade lite svamp men där fanns inte mycket till barrskog så vi kom hem tomhänta.


I går bar det iväg till kennelträff på Ale Bk för lite umgänge med trevligt folk och deras hundar plus lite träning. Det visade sig vara ett glatt och härligt sällskap med ett gäng tollare, mallar, några schäfrar, en collie...och så Kuba :-) Vi pratade, gosade hund och så fick jag tränat lite lydnad med Kuba med störning runt om. Mycket nyttigt då vi mest gör detta allena. Kuba skötte sig alldeles utmärkt även om vi inte körde några avancerade saker precis utan mest bara en del moment i ettan. Nu har vi äntligen börjat med apporten med och tänka sig, det går finfint! Som jag har avskytt allt som heter apport men Kuba verkar tycka det är riktigt trevligt!

Väl hemma var jag hungrig som en varg så det blev lite mat innan jag och husse tog med oss kuba för att ta en tur i skogen. Är det härligt väder så får man passa på. Det var en mycket nöjd och trött liten Kub som somnade sött när vi kom hem igen.


I dag tänkte jag bege mig till klubben för att se om de sköt något och om det fanns lite granskog i faggorna där svamp kunde tänkas trivas. Skjutbanan var full av bilar och de sköt hej vilt. Kuba var fullständigt oberörd trots att vi tränade lite precis brevid banorna. Den tillfälliga skottberördheten kom och gick med löpet. Tänk vad lite hormoner kan ställa till det. Uppenbarligen hanterade jag det på någorlunda rätt sätt då det inte blev befäst på något vis.

Några barr fanns det dock inte, där var mest lövträd, så svamparna får vänta tills någon annan dag!

Ovido - Quiz & Flashcards