Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Fullt ös!

Av J P - 8 september 2008 17:28

Kuba är tillbaka!

Min duktiga, pigga och glada lilla strumpa börjar bli sig själv igen och i går på söket gick det riktigt bra. Ut som en blixt, tog rullen finfint (förutom lite snosande vid första figgen som var ny och satt bakom en låda), och in lika fort till mig. Ut som en blixt igen på påvis och glad i hågen hela tiden. Nu är matte nöjd och glad och vi kan börja dämpa nerpopparna igen.

I går var det extra roligt för då var det också en annan RR med. Superglada och tokvilda Bibi. Vilken härlig hund, där kan man snacka om energi och det är så kul att se arbetsglada och livliga RR. Det blir nog en rolig sökhund av henne och jag hoppas hon och matte kommer med många gånger.


I lördags var jag i väg till Kungälvs BK. Jag var där för att bl a kika på Leif & Åskar och Stefan & Akita som tävlade skydd och det var förstås roligt att se, speciellt när Åskar slet omkull figuranten *flinar*. Tyvärr hann jag inte stanna till slutet så jag vet inte hur det gick för dem i slutändan. Däremot fick jag äran att passa ljuvliga mallentiken Zaga under tiden och herre du milde vilken underbar hund det är!


I dag har Kuba varit med mig i skolan. Hela klassen (ca 35 personer) har varit ute i fält hela dagen vilket den här gången innebar tre timmar i skogen runt Jonsered. Kuba har verkligen blivit en otroligt lätt hund att ha med sig överallt. Hon bara är! Går lös och finns hela tiden vid min sida utan att jag behöver tänka på det.


Grattis Git & Xantha (sök), Johanna & Fnissa (sök) och Elin & Nixa (spår) som har tagit cert i helgen. Vilket gäng va!


 
 
Karin

Karin

12 september 2008 09:56

Härligt att slippa hormonhona! Ska bli roligt att se den riktiga Kuba i söket igen!

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards