Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Julstämning!

Av J P - 11 december 2009 19:28

Jösses vad den lilla är lydnadshet. Det är bara att glida fram på vågen och köra. Hej vad det går! Farten börjar bli riktigt fin, men som vanligt så blir det lätt lite slarv i början när farten kommer igång. Men det är sådant där jag tycker är roligt att peta i. Finliret! Våra lydnadspass har väl inte varit så himla organiserade, det har mest varit skojlydnad. Det blir lätt så när man förväntar sig en vanlig promenad och lillstrumpan tigger om att få jobba i stället   

I kväll har hon och jag gått elljusspåret i Sisjön. Mörkt, tyst, folktomt och en hund som hade stenkoll på mig och höll sig i närheten hela tiden. Jag ska nog klaga lite mer på henne här i bloggen, hon brukar alltid motbevisa mig då   


Stackars Kuba, det sliter i mattehjärtat att hela tiden behöva lämna henne hemma. Men hon börjar läka ihop och tröstar sig med märben i långa banor. Men ledsen blir hon när vi åker och tokglad blir hon när vi kommer hem.


Båda hundarna småharklar lite. Vilse i sökgruppen har kennelhosta och hostade en del på söket sist. Jag vet inte om de har blivit smlittade men det återstår väl att se. Hoppas inte, det räcker med Kubas elände tycker jag allt.


I går var jag och husse på Liseberg. Det är verkligen helt underbart fint där inne med allt juligt. Fem miljoner smålampor har de satt upp och det är sååå fint! Som en egen liten julsagovärld där de till och med ordnat så det var snö lite här och var. Granarna var alldeles vita. Vi mumsade renskav, knäckäpplen, åh jag älskar knäckäpplen, brända mandlar och vi provsmakade lax, honung, ostar, korvar och marsipan. Vi drack glögg, björksaft och varm choklad med grädde och köpte med lite allt möjligt hem. Bland annat torkat renkött. Det är nästan det godaste jag vet!


         

 
 
Lina

Lina

11 december 2009 21:18

Åh så fint det är! Jag måste också ta mig till Liseberg innan julen är slut!!

Skönt att lydnaden fungerar så bra, varsågod att komma hit och hämta den egensinniga schäfern! :-D

Stora Kramar!

Pss. Antar att det är hussetid i morgon? Annars tänkte jag höra om vi skulle ses!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Linda & Siri

Linda & Siri

12 december 2009 08:22

Kul att det går så bra för er med lydnaden :)
Ni ser ut att ha haft det mysigt på Liseberg. Skall också försöka hinna med en sväng dit innan jul. Kan vara bra för stämningen :)
Kram
Linda & Siri

http://www.bernersennen.in

 
Ingen bild

Maria Lejka & Myrra

12 december 2009 10:20

GRATTIS Heidi på ettårsdagen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards