Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 29 december 2009

Av J P - 29 december 2009 12:05

Besöket hos plastikkirurgen var snabbt avklarat. Det mättes och undersöktes och bestämdes metod. Båda brösten kommer tas bort, inklusive bröstvårtor, och expanderprotes kommer att sättas in under huden. Dessa kommer sedan fyllas på under ett par månader till önskad storlek. Sedan blir det ytterligare en operation där dessa byts ut mot permanenta silikoninlägg. När allt är läkt gör man nya bröstvårtor och sedan tatuerar man vårtor och vårtgårdar. Sen är det klart!

Hu, jag är less på skiten   


I morgon åker vi till Dalsand och firar nyår. Året som gått har mest bestått av hunderi, fotografering och plugg:

  • Sötaste mallevalpen i världen kom i februari och vi har gått kurser, kommit igång med skyddsträningen och varit på kennelträffar och läger. Det mesta har flutit på fint och hon har vuxit upp till en vacker, duktig och trevlig liten pingla.
  • Kuba har gått från dyster singel till lycklig storasyster. Hon fick ett blodöra i juni som hon opererades för och efter lite bekymmer så läkte det fint. Nu i december blev hon påflugen och biten men nu är hon snart helt återställd även från det.
  • Jag har fortsatt mina studier på kandidatprogrammet i Geografi. Vårterminen gick alldeles utmärkt men höstterminen nu har varit kämpig. Studiemotivationen har varit som bortblåst och jag har varit vansinnigt trött. Nu ligger jag lite efter men det ska jag väl ta igen snart.
  • I september åkte jag in akut med ambulans för tarmvred. Helt galet vad ont det gjorde men det rättade till sig i grevens tid och jag slapp operation.
  • Jag har fortsatt med min bromsmedicin och ingen ny cancer har dykt upp. Det bestämdes att båda mina bröst skall opereras bort i förebyggande syfte med det blir inte förrän nästa år.

Ovido - Quiz & Flashcards