Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Lungan växer!

Av J P - 8 december 2009 21:29

Heidi har klivit över den magiska 56-centimetersgränsen   


Nu ska bara hennes yttepyttelilla huvud växa lite också. Hon ser i dag...hmm, något märklig ut som sökgänget uttryckte det *skratt*


I dag har det i alla fall blivit lite lydnad med minilungan (hennes bror är uppenbarligen lika flåsig han och kallas därför för lillungan   ) och maken till lydnadssugen hund får man ju leta efter. Det märks att det var någon vecka sedan för när jag kände att nu räcker det, ja då var hon som klistrad i fotposition och ville inte alls lägga av. Fort gick det och rätt bra gick det. Vi koncentrerade oss på positionsträning, vänster- och högersvängar, läggande under gång och inkallning med ingång. Inte så mycket att klaga på och inte så mycket att säga om det. Hon är en riktigt pärla att träna lydnad med!

 
 
Lina

Lina

9 december 2009 09:19

Men himmel så duktiga vi är på att blogga *klapp på axeln* ;-) Härligt att träningen går så bra, fast det vet jag ju eftersom jag har sett den följsamma lilla räven!

Jag hoppas verkligen vi kan ses snart, saknar er allihopa!

Kramar!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Hannah

Hannah

9 december 2009 19:31

Heidi tycker säkert att ni har en bra relation. Annars skulle ju inte er träning fungera så bra! Alla hundar är inte kelgrisar. Jag tror du lider mer av det än Heidi.

Du kanske ska undvika att själv ta initiativet till gos, men gosa desto mer när Heidi tar initiativet. Ja, bara en tanke.

http://www.ebbabrun.se

 
Maja

Maja

10 december 2009 10:20

Min bordercollie som jag hade var precis lika. Det handlar nog mest om att det är vi som vill visa vårt kärlekshumör. Du får ta gubben eller Kuba i famn istället :-)

http://www.nogg.se/rexan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards