Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Biten Kuba!

Av J P - 3 december 2009 13:38

Kuba har blivit biten av en hund så nu ska vi i väg till veterinären. Fina Kuba som slutade att svara upp direkt när jag sa till henne. I stället försökte hon komma undan och när inte det gick försökte hon värja sig med tassarna. Det var en stor hund, större än Kuba, och det var inte lätt för matte att få tag på den. Nu är ena trampdynan itudelad och hon har hål efter hörntänder i ben och tassar



Hundens matte är jag bekant med sedan innan och hon är jättetrevlig och supergullig. Hon har ringt till sin pappa som ska köra oss till Husdjurshälsan så det ska nog bli bra det här!


..................................................


Ska väl kanske tillägga att jag förstås försökte gå imellan och rädda stackars Kuba, men det tog en stund eftersom dom hela tiden förflyttade sig bortåt. Bara så ni inte tror att jag bara stod och såg på när Kuba försökte värja sig.


Nu är i alla fall Kubis hemma igen. Hon har blivit sövd och har sytt ihop trampdynan och har dränage i benet. Älskade Mule är jättetrött, har ont och vill inte gå över huvud taget. Det är stålstygn och de ska sitta i tre veckor *pust och stön* Heidi tycker det är jättekonstigt, hon lägger sig försiktigt brevid Kuba och piper ynkligt   

 
 
Lina

Lina

3 december 2009 14:45

VA! Biten! NU!? Äh ringer istället!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Ingen bild

lollo

3 december 2009 18:13

hoppas allt gick bra hos veterinären!
underbara bilder du tagit de sista dagarna, frågan är om inte Heidi är en av "våra" vackraste tikar vi fött upp....

 
Hannah

Hannah

3 december 2009 19:52

Krya på dig Kuba!

http://www.ebbabrun.se

 
Lina

Lina

3 december 2009 20:32

Älskade lilla mule! Hoppas du snart blir kvitt smärtan!

Stora Kramar!

http://midasoenya.wordpress.com

 
Sanna

Sanna

4 december 2009 22:21

Stackars lilla Kuba. Håller tummarna för snabb läkning.

http://www.rohult.se

 
Ingen bild

Carro med Kvasta

5 december 2009 14:29

Stackare, hoppas allt läker fort.

 
Lina

Lina

5 december 2009 16:28

Uppdatering om mulen tack! :-)

http://midasoenya.wordpress.com

 
Linda, Harald & Siri

Linda, Harald & Siri

6 december 2009 08:12

Kul om ni hänger på efter jul! Jobbigt med Kuba. Hur mår hon nu?

Kram, kram

Linda, Harald & Siri

http://www.bernersennen.in

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards