Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Kursavslut

Av J P - 12 juni 2009 18:16

Jaha, vad händer här då?


Husse har skaffat sig en egen fotoblogg. Den blev riktigt snygg och finns här.


Jag och Heidi har varit ute och spårat och så länge vinden ligger rätt går det kanonbra, och fort!! Men minsta lilla vinden vänder mot oss så vindar hon in slutet direkt så där måste jag vara jättenoga. Hon har i alla fall en fantastisk förmåga att använda näsan, plus ett rejält driv, och det ska bli oerhört kul att träna sök med henne. På söndag kör vi igång. Kubas tass läker fint men hon är fortfarande seg av skendräktigheten så vi väntar ett tag till.


Vi har tränat lite passivitet, bland annat på Blå stjärnan. Heidi har kommit in i en period då hon har fått lite mer myror i brallan. I bland kan hon pipa lite men över lag är hon jätteduktig på att lägga sig ner och ta det piano.


I går var det kursavslutning på valpkursen och avslut är alltid tråkigt. Men vi är ett gäng från valp- och unghundskursen som ska fortsätta att träna tävlingslydnad ihop en gång i veckan och även hyra in en instruktör. Det ska bli jättekul och en spark i röven som jag kan behöva ibland :-)


Kuba är jätteputt för att det regnar ute och vill bara vara hemma och kura. Hon är så himla pimpinett den tösen *skratt*  En annan sak är att hon avskyr cigarettrök och när vår kompis till granne röker så tittar Kuba inte ens åt hennes håll utan går bara förbi trots att grannen lockar. Röker hon inte så är Kuba jättegosig. Hon har bestämda åsikter den hunden :-)


Här är några bilder från valpkursen som Siris husse Harald har tagit:

Mycket lek som ni ser :-)





 
 
Ingen bild

Lina

12 juni 2009 22:50

Så fin hon är den lilla! Fast nu är hon inte så liten längre med sina långa ben. :-)

Hoppas allt är bra med er!

Kramar i tusen!

 
Linda, Harald & Siri

Linda, Harald & Siri

13 juni 2009 09:26

Nu har vi hittat till er fina blogg!
Visst är det tråkigt med kursavslutning men nu får vi peppa varandra och jobba på duktigt tillsammmans istället :-)
Vilka fina bilder ni har i bloggen!! Vi syns!!
/Kram från Linda, Harald & Siri

http://www.bernersennen.in

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards