Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Operation skotträning omgång II...

Av J P - 14 oktober 2008 19:47

...har inletts.


Tänkte börja lite försiktigt och därför åkte vi ut till det ställe där vi har tränat mest, Mölndals skytteförening (ja vid GMBK). På tisdagar  har de skytträning där mellan 17-20 så det passar ju bra tänkte jag. Stannade på vägen och husse lade ett spår åt Kuba som fick ligga under tiden. Sen åkte vi bort till klubben. Stendött! Inte ett skott. Faen! Vi fick ta en promenad utan några skott och Kuba var duktig för hon vände på en femöring när jag ropade trots att det sprang upp inte mindre än fyra rådjur framför näsan på henne.


Precis är vi kom utanför grindarna till skyttebanorna började det smälla (givetvis) och vilken reaktion! Kuba blev tokglad!! Fick glädjefnatt, rusade runt som en skållad råtta och gjorde lekinviter åt oss *kliar mig i huvudet*

Men vad 17 hund!! Vi gick in med Kuba innanför grindarna och närmare banan där de sköt men hon var bara glad. Mycket märkligt tänkte jag. Vi satte oss nära banan men Kuba var bara intresserad av godis. Då gick jag ända fram till skyttarna, de stod då bara ett par tre meter bort, och där small det ju riktigt bra, men Kuba bara studsade runt, lekte med mig och var allmänt lycklig. "Den där hunden är inte skotträdd minsann" sa en gubbe som kom fram och pratade lite med oss. Nä, ja..eller jo...ehm!?


Tetiga hund!


Spåret gick väl mindre bra. Det blåste som attans och Kuba snurrade runt lite längs hela spåret. Ca 350 meter långt med tre vinklar och korvslant var 7 meter. Nåväl, hon hittade rätt till slut i alla fall men fick jobba bra för korvarna.


Nu är liten tös väldigt trött.

 
 
K&A

K&A

14 oktober 2008 20:18

Men! Jäkla skummis....

http://drakera.se

 
Ingen bild

Lina

14 oktober 2008 23:45

Fasiken så märkligt...men jag tror det är situationsbundet. Skotten är jobbiga i Lerum där allt startade, men inte på de andra ställena. Men då känns det iallafall hoppfullt om man tänker framtida tävlingar, nyårsaftnar osv.

Tycker du är bäst som inte ger upp!

Kramar!

 
Camilla

Camilla

15 oktober 2008 01:10

Såg kommentaren om Kubas skottberördhet på din kennelhemsida och kastade mig hit till bloggen för att se vad som hänt... Tyckte att det var så himla tråkigt. Jag hänger ju med i hur det går för er även om jag inte kommenterat. Tycker också att det verkar skumt och att det kanske är något situations/platsbundet. Jag viltspårar med en rr som enligt matten varit rädd för knallar hemma, så hon har räknat med att han är skotträdd, men när det varit skott i närheten av där vi spårat reagerar han inte alls. Det verkar vara knepigt med rr ibland. Min egen är inget undantag, mod i barm ena stunden och försiktigheten själv en annan. Tycker i alla fall att det är jättesynd med Kuba, som båder ser ut som och verkar vara en riktig goding. /Camilla

http://www.kito.photoweb.se

 
Ingen bild

escodobe

15 oktober 2008 08:46

Skotträdsla är ett elände,hur fixar hon nyår och sådant?

 
Ingen bild

Josefin

15 oktober 2008 10:19

Tack för era kommentarer!

Det är jättetråkigt, hon är toppen på alla sätt och vis för övrigt. Snygg, arbetsglad, förig som tusan, social osv.

Nyårsaftonar har funkat kalasbra, bara sovit sig igenom trots att det låter som rena kriget här inne i stan.

Tur man är en enveten jäkel, jag tänker inge e mig förrän hon är oberörd i alla lägen igen :)

 
Sarah

Sarah

19 oktober 2008 16:30

Himla mysig bild! :)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=sayah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards