Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Hopplöst!

Av J P - 12 oktober 2008 23:24

Jaha, då är det bara att börja om från början då med skotträningen.

Kuba som varit helt oberörd det sista och t o m tyckt att skotten blivit skojiga saker och kunnat stå bara några meter från skyttarena blev idag riktigt berörd. Ja hon t o m pep och försökte springa iväg till bilen. Suck, dubbelsuck, tårar och tandagnissel!


Vi tränade sök idag i rutan vid Lerums BK, samma ställe där det hela började, där hon helt plötsligt visade sig berörd för några månader sedan. Söket gick alldeles jättebra, hon var supertaggad och glad och rusade som en pil i skogen. Efter söker gjorde vi en inkallning där Britt och Jenny fick stå som störning vid sträckan och det gick kalas och med en väldans fart även det. Matte var glad och tänkte stanna och latja lite med Kuba medan de andra lade platsliggning med skott, för lite exta skotträning är ju inte fel. Det skulle jag inte gjort!

Vi stod ganska nära  (40 meter kanske) då hon som sagt varit helt oberörd det sista. Hon fick leta godis i gräset och vid första skottet tittade hon bara snabbt upp och fortsatte leta. Andra skottet likadant. Men sen, tredje skotten så var det helt plötsligt inte lika roligt längre och vid fjärde pep hon och försökte springa bort till bilen. Stannade kvar ett bra tag efter detta för att hon skulle släppa det och bli som vanligt, men det tog lång tid och efter sisodär en kvart så hade hon fortfarande inte släppt det helt även om hon kändes ok. Va fasen!


Är det något med den platsen, gjorde jag något fel denna gång, minns hon förra gången eller vad i hela fridens dar hände?

Nu känns allt helt plötsligt väldigt hopplöst :-(


Nåja, några valpar ska det i alla fall inte bli på henne ändå, Kuba ska kastreras och det är så himla synd med tanke på hur hon är socialt och träningsmässigt. Tänk om ändå nerverna hade varit lika starka!

Men oavsett så vill jag inte ha en skotträdd, hund, jag vill bara inte!


Alla tips på träning är varmt välkomna!


Försöker glömma dagen, jobba vidare och för stunden muntra upp mig med att tänka på en liten valp som förhoppningsvis har blivit tillverkad nu. Jag hoppas och tror det blir en riktigt nervstark och stabil liten sak som inte kommer att följa i Kubas fotspår på det planet i alla fall :o)


3 år sedan


7,5 år sedan

 
 
Karin

Karin

13 oktober 2008 00:01

Gah! Ibland är hundar bara för knäppa... som när Kata- som var åksjuk som valp men kom över det efter ett tag, åkte hem i bilen efter hd/ed röntgen, fortfarande lite groggy.
Nästa bilfärd efter det så spydde hon efter 50 meter. (rann ner mellan säterna- hurra!). Antagligen för att hon mindes att hon kände sig lite skum bilfärden innan. Kanske ngt liknande fuffens med Kubiken?

http://drakera.se

 
Sarah

Sarah

13 oktober 2008 09:50

Tråkigt ändå såklart, även om Kuba inte ska ha valpar. Vilken söt isbjörnbild! :)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=sayah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards