Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Spår!

Av J P - 10 oktober 2008 10:58

Ännu en tenta avklarad så nu kan livet återgå till det normala för ett tag framöver. Sista veckorna har varit smått hysteriska och många i klassen har varit lite panikslagna då det har varit enormt mycket att läsa in på väldigt kort tid. Nåja, skam den som ger sig, det har gått bra i alla fall för min del men igår fick jag spader. Jag måste ut och göra något kul, jag måste ut och träna hund! Sagt och gjort, böckerna slängdes undan och hunden hystades in i bilen och sedan iväg till klubben för att lägga spår (finns lite fält runt där). Det blev ett näringsspår på sisodär 300 meter, tre vinklar och utan apporter. Varför, jo för när jag hade gått en bit på spåret så kom jag på att dessa låg kvar i bilen. Uppenbarligen tillsammans med min hjärna som förmodligen glidit ner under sätet på vägen dit.


Vi tog en skön och rask promenad runt området på en halvtimma medan spåret gonade till sig. Kuba var glad ihågen för det smällde lite grann från skjutbanan som vanligt. Skott har blivit en kul grej nu uppenbarligen. Ett skott small av rejält högt och Kuba var på g att rusa dit med viftande svans men efter några sekunder tvärnitade hon, vände och rusade tillbaks till mig. Visst 17, jag brukar ju få godis såg hon ut att tänka. Tokhund!


Kuba spårade riktigt bra och höll sig bra i spårkärnan. Tog första och sista vinkeln fint men den andra snurrade hon runt lite vid men hittade tillbaks hyfsat snabbt. Intresset var på topp och hon verkade över huvud taget inte höra skotten under tiden.


För övrigt har hon blivit rätt lat som ensamhund, hon behöver definitivt en kompis för att hon ska få fart på promenader. Nu går och är hon bara precis där jag är som en liten plåsterlapp. Allmänt nöjd med livet men nu börjar jag fundera på att simma med henne för att få tillbaks lite muskelmassa som hon har tappat pga detta. Det spelar ingen roll hur många timmar vi är ute i terräng när hon ändå bara går och såsar bakom eller brevid mig, för det är väl inte meningen att jag ska behöva springa...eller?


Dags att köpa terränglöparskor med andra ord *mutter*



Från liten till stor:

 
 
Ingen bild

escodobe

10 oktober 2008 20:18

Något tips? Jag tar mig dit kollektivtrafik går.

 
Karin

Karin

10 oktober 2008 22:45

Aha! Det verkar bli en IPO-ridge av det hela ändå! ;)

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards