Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Valpar och naturkatastrofer...

Av J P - 19 januari 2009 13:54

...är kanske inte så stor skillnad ibland *skratt*


Ny termin på universitetet och detta delmoment (vilket sträcker sig över 5 veckor) i geografiprogrammet kommer att handla om naturkatastrofer. Det ska bli riktigt roligt för det är verkligen ett ämne som tilltalar mig. Tentor och uppsatser är ju betydligt enklare om man det är inom ett område som intresserar en. Dessutom, ett par veckors eget arbete för just detta i slutet av perioden. Toppen! Det är fördelen med att studera, att man kan arbeta hemma så mycket och lägga upp tiden lite som man vill.


I helgen har jag tillbringat ett par dagar på Krokasmedens kennel. Umgåtts både med valpar, kennelpappa och valpspekulanter. Det har varit jätteroligt och jag har försökt att hjälpa till lite med de små och inte bara vara i vägen :-) Tyvärr var det snorkallt så vi kunde inte vara ute så mycket.


Favoriten efter att ha lärt känna de små lite mer är en luddig liten tik som jag givetvis tror blir en stjärna i söket ;-) Upp och ner, över, under och igenom, ja det är hennes melodi!

 
 
Ingen bild

escodobe

19 januari 2009 17:08

hoppas hon får behålla sitt svarta ansikte!

 
Ingen bild

Lina

19 januari 2009 18:02

Jag tror helt klart du har valt rätt favorit! Hon var nämligen min också ;-) Sötaste av dom sötaste!

Kramelikram

 
Karin

Karin

19 januari 2009 22:22

Om det är samma delmoment som går som sommarkurs som kan du vänta dig en jätterolig månad med en lätt-som-en-plätt tenta i slutet! :)
Jag har kurslitteratur till utlåning isf!

Söt liten valp, den ser verkligen luddig ut! Kanske blir en krullmalle?!! ;)

http://drakera.se

 
Elin

Elin

20 januari 2009 11:13

Åh vad spännande!! Ska bli så kul att träffa din vappe på sökträningar i framtiden. :D Söt bild oxå. kram

http://www.eloz.tk

 
Ingen bild

Karin

20 januari 2009 22:16

Min kursbok hette visst Natural Hazards, du får gärna låna den om det är samma som ni ska ha!

 
Ingen bild

Karin

21 januari 2009 09:23

Då tar jag med den på söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards