Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Gott Nytt År!

Av J P - 31 december 2008 11:39

Nyårsafton i dag och nu börjar det smälla lite här omkring. I går kväll smällde de och sköt raketer alldeles utanför och jag blev lite nervös för Kuba. Hon har varit helt oberörd tidigare nyårsaftnar men eftersom hon har blivit lite ljudkänslig det senaste halvåret känns det nu lite osäkert. Kuba var dock helt oberörd och lyfte inte ens på örat utan gonade vidare i soffan. Ute reagerar hon när det smäller högt men hon reagerar positivt. Hon blir glad, viftar på svansen och kommer till mig för en godis och direkt efter är hon helt oberörd igen. Skönt att se att all skotträning har givit resultat! Hon får gärna reagera så länge det är just positivt! Håll tummarna för oss i kväll/natt!


Nu ska vi åka ut och gå runt Sisjön, sedan blir det en lugn kväll med god mat till oss tvåbenta och ett gigantiskt, köttigt märgben till rödluvan. Det blir nog bra!


Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

 
 
Ingen bild

Lina

31 december 2008 14:09

GOTT NYTT ÅR VÄNNEN! Självklart håller jag tummarna för att kvällen och natten blir lugn för en liten Kubik!

Kramar!

 
Kryddburken

Kryddburken

1 januari 2009 12:02

God Fortsättning till er alla! Hoppas nyåret har varit bra och att hundarna sluppit lida av en massa högljudda smällare och rakter! Här hemma har vi en raket-galen Dalton! Han älskar att sitta och titta genom fönstret och följa raketerna med blicken, viftar på svansen och blir superglad så fort det kommer en till.. och en till.. och en till! Är han utomhus så hoppar han efter dom och blir precis skogstokig! Men kul har han! Ja, vi har en knäpp hund! Må så gott!

http://kryddburken.se

 
Hanna

Hanna

1 januari 2009 12:57

Gott nytt år Josefin!

http://havskristall.blogg.se

 
Karin

Karin

1 januari 2009 17:13

Gott nytt år!
Skönt att Kuba's skumma skotträdsla löst sig!

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards