Ett riktigt hundgöra!

Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Loke & sök!

Av J P - 23 november 2008 20:12

Den här veckan har Loke varit hemma eller hur man nu ska uttrycka det. Pappa har varit på semsester till Danmark men var väldigt osäker på om han skulle åka. För tänk om han inte skulle få tillbaks Loke igen! De två alltså, jag undrar vem som är mest kär i vem. Jag lovade dock pappa att Loke skulle få följa med tillbaks till Dalsland och ligga i sin älskade trädgård igen och tralla runt i Kroppefjäll. Så, Loke kom hit i onsdags. Kuba blev själaglad och försökte få igång honom till lek men Loke som numera börjar bli gubbe är väl inte riktigt så leksugen längre. Och jösses, jag tror pappa får dra ner på godsakerna lite, och det var också villkoret för att Loke skulle få följa med tillbaks i dag.  Att göda en hund är bara djurplågeri och gynnar inte någon. Så nu ska Loke få gå på diet för det var allt några kilo för mycket på den jycken!


Vilket väder vi har haft ett par dagar. Kallt, klart och strålande sol! Då är det härligt att komma ut i sökskogen. Loke fick följa med och valla rutan och Kuba fick förstås köra sök. Det gick väl hyfsat. Hon fick till några ok framslag, tog sina rullar fint och jag skickade henne ett par gånger utan pop vilket fungerade bra. Sen fick hon helt plötsligt tilt och vågade sig inte riktigt fram till Jenny utan stannade en bit ifrån och skällde på henne. Knepiga hund, sådana där saker kan hon få för sig ibland, nerverna knasar till sig. Jag fick följa med ut en bit och då gick det bra och resten av skicken fungerade som de skulle. Hon går inte rakt så det får vi jobba lite på och även framslagen kräver en del arbete.


När det är kallt uta så sätter man ju på sig väldigt mycket kläder för att inte frysa rumpan av sig när man ligger ute och figgar i rutan. Vilket leder till att man håller på att rinna bort när man kör sin egna hund. Det blir ju lite springande och när jag kom tillbaks till bilen kände jag att innersta lagret (ja jag hade tre tröjor på mig :-) var alldeles svettigt. Nej tänkte jag, jag kommer frysa som attans när jag blir kall och tröjan är blöt. Skogsparkeringen var folktom så jag hivade av mig alla tröjor och stod vid bilen i bara BH:n för att byta. Tror ni inte det kommer en bil precis just då och parkerar just där. Sju minusgrader och där står jag halvnaken *skratt* Dessutom lyckades jag hälla ut en hel kopp med varm choklad i min ryggsäck. Det ni!  
 
Kryddburken

Kryddburken

23 november 2008 20:44

Vilken trevlig blogg! Härliga bilder från sökträningen! Det är roligt som sjutton! Jag var väldigt aktiv tidigare inom brukshundklubben både som instruktör, utbildningsansvarig, ordförande och jämt fullt upp med egen träningarna land o rike runt! Höll på mycket med räddning, det är nog det aboslut roligaste inom hundsport men tyvärr krävs det massor med tid! Hade en nästan färdig räddningshund tills hon blev påkörd... Därefter kom barn och husbygge och min blodade tand försvann också när Axa dog... Så det är en härlig framtid du har framför dig!! All lycka till!

http://kryddburken.se

 
Ingen bild

Lina

24 november 2008 19:28

Se, du lyckades hålla din bloggtorka ungefär lika länge som jag ;-) Fast jag är inte den som klagar med tanke på att jag är här inne och snokar varendaste dag :D

Kramar, och puss på Loke!

 
Hanna

Hanna

27 november 2008 19:01

Hej hej!
Tack så mycket =) Ja, självklart ska du få se tatueringen! Vi kan kanske försöka ses någon dag framöver? kramar

http://havskristall.blogg.se

 
Maria

Maria

29 november 2008 15:53

Bra tycker jag att du fortsätter blogga. Har dock inte varit inne här på ett tag men ville skicka dig en kram! Finfina bilder från sökträningen!

http://lissie.se

 
Camilla

Camilla

29 november 2008 23:08

Å! Du har ju skrivit igen :) Först måste jag säga att bilderna i förra inlägget var jättefina. Kuba är underbart vacker! Sen skrattade jag gott åt strippandet på parkeringen. Min pappa drog alltid fram Murphys law vilket jag kunde bli väldigt trött på, men han hade en poäng, det hade han ;)

Följer med spänning allt om Kubas träning.

Hej från Camilla

http://www.kito.photoweb.se

 
Karin

Karin

1 december 2008 11:28

De måste ha trott att det var skogsrået som stod och frestade... ;)

http://drakera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J P - 30 januari 2010 17:28

Det är synd att bilderna blir så suddiga när man lägger in dom i den här bloggen, dessutom har det blivit reklam på sidan. Stor reklam dessutom    Skitblogg, den som är så enkel och praktisk annars. Men reklam, framför allt blinkande reklam, avskyr j...

Av J P - 28 januari 2010 16:55

Usch vad träligt det är att vara sjuk, men nu börjar jag i alla fall bli bättre. En miniförkylning som tack och lov inte kröp allt för långt ned i halsen. Hemma roar vi oss med positionsträning, stegförflyttningar och apportering, ja sånt som funge...

Av J P - 27 januari 2010 11:48

Jag är sjuk, förkyld med feber, och har legat däckad i soffan sen i söndags. Förutom en obligatorisk datorlektion på skolan som jag var tvungen att genomlida i feberyran så har jag inte gjort någonting. Husse har fått jobba extra så vovvarna har bara...

Av J P - 24 januari 2010 20:49

Sök i dag med lilla rödräven och jag kan inte annat än att vara nöjd. Förra gången lade vi in skallmarkering och idag skällde hon riktigt fint. "Det blir nog en riktigt bra skallhund av henne" var kommentaren efteråt. Förutom att jag fick skicka om e...

Av J P - 22 januari 2010 20:00

Urk vad trött jag är. Halva den här terminen läser jag GIS, geografiskt informationssystem, och hela kursen är på engelska. Den detaljen hade jag visst missat    Jag är inte superbra på engelska så efter en vecka med föreläsningar och datorprogramlab...

Ovido - Quiz & Flashcards