Ett riktigt hundgöra!

Alla inlägg den 25 juni 2008

Av J P - 25 juni 2008 17:01

I dag på förmiddagen tog jag ut Kuba på en cykeltur i Slottskogen, hon springer så fint brevid men hon har ju aldrig dragit i något koppel, oavsett om vi går, springer eller cyklar. Hon har riktigt bra kondition och är välmusklad och det vill man ju gärna underhålla.

Efter det blev det ett snabbt lydnadspass. Hon har ett fantastiskt fotgående med massor av energi och 100%-ig kontakt, men hon tappar koncentrationen något i svängarna och skuttar in lite för mycket i vänster om. Vi har helt enkelt tränat för lite och det är ju bara mitt fel förstås men jag har samtidigt mycket gratis. Hon är så kontaktsökande i sig och när vi är ute på vanliga koppelpromenader går hon på eget initiativ fot med jämna mellanrum och tittar på mig.

Läggandet är blixtsnabbt men hon vill gärna studsa upp igen. Hon är så otroligt snabb i allt hon gör, på gott och ont. Är jag inte tillräckligt snabb med belöning så har hon hunnit prova tre saker till i sin iver att få godis och göra rätt, vilket gör att det blir svårt att ändra fel till rätt ibland. Inkallningen är även den snabb, men något slarvig då hon kastar sig in lite hur som helst för att sätta sig i position. Tokfia! Hon är väldigt rolig att träna med smiley Det är lite malle över henne, vilket jag inte är ensam om att tycka *skratt* Synd att hon inte är det längre tid bara, efter en stund så tröttnar hon och då tröttnar hon verkligen.

På kvällen medan solen fortfarande lyste åkte vi ner till havet. Det blåste rejält och var lite kallare än tidigare så det blev inget badande för Kubisen idag. Annars så har hon blivit helt tossig. Från att knappt ha velat doppa tassarna så kastar hon sig i och dyker igenom vågorna om man hystar ut en pinne.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards